معرفی
Star Atlas یک متاورز بازی مجازی است که در سال 2020 ساخته شده است. در این بازی که آیندهی دور را نشان میدهد، سه جناح اصلی ظهور کرده اند (1) قلمرو MUD که توسط نوع بشر اداره می شود، (2) منطقه ONI به عنوان کنسرسیومی از نژادهای بیگانه، و (3) بخش Ustur توسط اندرویدهای حساس کنترل می شود. این جناح ها در حال مبارزه برای منابع، تسخیر اراضی و سلطه سیاسی هستند. شما، به عنوان یک شهروند جناحی ستاره اطلس، این توانایی را خواهید داشت که بر نتیجه این درگیری بین کهکشانی، تأثیر بگذارید و در عین حال فرصتی برای کسب پاداش برای مشارکت خود ایجاد کنید. در این مقاله، ماجراجویی پیش رو برای نیروهای جدید را شرح می دهیم.
متاورس یک تجربه بازی منحصر به فرد را از طریق ترکیب هر دو بازی سنتی و مکانیک بلاک چین معرفی میکند.
مکانیک بلاک چین
- ارزهای درون بازی مبنی بر بلاک چین: ATLAS و POLIS
- امکان مالکیت بر توکن غیر متمرکز و غیر قابل تعویض (NFT).
- درآمد معدن از کنترل قلمرو به دست میآید.
- قراردادهای هوشمند در سناریوی بازی اجرا میشود.
- بازی بر اساس پروتکل بلاک چین سولانا ساخته شده است.
- DeFi مستقیما از طریق Serum در بازی ادغام میشود.
- دارای صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال و بازار سازی خودکار (AMM) در بازی.
- برای مبادلات مستقیم همتا به همتا از بازار NFT استفاده میشود.
- مدل حاکمیت زنجیره، سطح نهایی کنترل سیاسی بازیکنان را فراهم میکند.
مکانیک بازی اصلی
- اکتشاف فضایی استراتژی بزرگ
- کنترل زمین و قلمرو
- کنترل وسایل نقلیه و ناوگان، از جمله طیف گسترده ای از کشتی های فضایی
- عملیات معدنی فضایی و زمینی
- ماموریت بازیکن در مقابل محیط
- نبرد بازیکن در مقابل بازیکن
- سیستم حرفه ای پویا برای مهار تجهیزات تخصصی
- در Engine 5 ساخته شده
- VR فعال است.
هدف این مقاله
این مقاله یک نمای کلی در سطح بالایی از بازی ویدیویی Star Atlas ، مبتنی بر بلاک چین با مضمون فضایی ارائه می دهد. هسته اصلی این مقاله برنامه های کاربردی قانع کننده از فناوری بلاک چین و نحوه استفاده از آن برای ایجاد یک بازی ویدیویی جذاب را ارائه می دهد. هر دو فناوری به طور همزیستی به یکدیگر کمک می کنند تا تجربه ای منسجم را به صورت آنلاین و آفلاین ایجاد کنند. این مقاله یک مقاله فنی عمیق نیست، بلکه مقدمه ای است بر Star Atlas ، برای یک خواننده عمومی و کاپیتان سفینه فضایی ستاره اطلس.
مخاطب مورد نظر
کارآفرینان، مدیران اجرایی، علاقهمندان به ارزهای دیجیتال، بازیکنندگان ویدیویی، علاقهمندان به سفر فضایی و اقتصاددانان.
فناوری عصر فضا
پیشرفتهای بزرگ در فناوری اخیر فرصتی را برای یک تجربه علمی-تخیلی آیندهنگر ایجاد کرد که کاملاً جدید است و فناوری گرافیکی پیشگامانه با استفاده از Nanite Unreal Engine 5، امکان ایجاد تصاویری با کیفیت سینمایی برای بازیهای ویدیویی را فراهم میکند. فناوری بلاک چین با استفاده از پروتکل Solana یک تجربه گیم پلی را تا حد زیادی بدون سرور و ایمن، ایجاد کرده است. توکنهای غیرقابل تعویض که در Star Atlas به دست میآیند و معامله میشوند، اقتصادی را ایجاد میکنند که ملموس بودن داراییها و مالکیت دنیای واقعی را تکرار میکند.
- فناوری بلاک چین
بلاک چین یک پایگاه اطلاعاتی غیرمتمرکز و غیرقابل تغییر است که توسط شبکه بلاک چین ایمن شده است. هر چه شبکه بزرگتر باشد امنیت آن بیشتر است. از آن جایی که این شبکه تغییر ناپذیر و غیرمتمرکز است، به داده هایی که ذخیره می کند اجازه می دهد شکل دیجیتالی یک دارایی ملموس را نشان دهند. نتیجه این است که دارایی های متعلق به یک بلاک چین نمی توانند تکرار یا نابود شوند. این موضوع باعث می شود که ارز به یک وسیله قابل استفاده در بلاک چین تبدیل شود. با این حال، ما قصد داریم از شکل غیرقابل تعویض واحدهای بلاک چین برای نشان دادن دارایی های شما در Star Atlas استفاده کنیم.
- بازی آنلاین انبوه چند نفره، بدون سرور
پیشرفت بلاک چین سولانا در توان عملیاتی مربوط به تراکنشها، زمینه را برای یک بازی چند نفره آنلاین بدون سرور فراهم می کند. سولانا از توان عملیاتی بسیار بالایی برخوردار است که میتواند 50.000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد (در حال حاضر، با افزایش انتظارات با رشد شبکه). این ویژگی اجازه می دهد تا تعاملات گیم پلی بین دارایی ها در زمان واقعی ثبت شود و نیاز به یک سرور سنتی قوی برای بازی های چند نفره آنلاین را دور بزند.
- موتور غیرواقعی 5
فناوری گرافیک Nanite بیش از یک دهه است که در حال فعالیت است و قرار است در سال 2021 منتشر شود. تا قبل از Nanite، polygon ها پهنای باند rendering را در تنگنا قرار داده بودند. با فشردهسازی Nanite، ما توانایی شبیهسازی محیطهای واقعی با کیفیت سینمایی را با قابلیت مدیریت میلیاردها polygon داریم.
◊ ژانر فضایی ترکیبی
روش طراحی شبکه بلاک چین از ژانر Star Atlas تقلید میکند. استخراج یا سرمایه گذاری در هسته اصلی، چگونگی اثبات مشروع و ملموس دارایی های بلاک چین را نشان میدهد. برای کشف دارایی های استخراج شده، نیاز به کاوش در بخشی از ماینر برای باز کردن قفل ارزش، وجود دارد. افراد ، گرههای استخراج یا استیک را راهاندازی میکنند و آنها را به شبکه بلاک چین متصل میکنند تا شبکه را تقویت کنند و در عین حال از آن، ارزش کسب کنند. تجربهی ترکیبی Star Atlas ، دقیقاً ماهیت عملکرد فناوری بلاک چین را تقلید می کند.
- استراتژی بزرگ
برای تقویت این استراتژی بزرگ، Star Atlas بازیکنان را قادر میسازد تا برای اسکن و کشف داراییهای آسمانی و زمینی، کاپیتانهای یک فضای عمیق، خدمهی سفینهی فضایی باشند. پس از کشف، ادعاهای غنی که در معرض سهام قرار میگیرند، می توانند از طریق شبکه ای از تاسیسات معدنی تجاری، پالایشگاه ها و بازار جهانی استخراج، پالایش و معامله شوند. اکتشاف منجر به شگفتی های بسیار دیگری، در محدوده های بیرونی فضا خواهد شد. در این حالت، بازیکنان عمدتاً با نمای فضایی از بالا به پایین تعامل دارند که نمای بیرونی سفینه فضایی را نشان میدهد و توانایی رفتن به نمای پرتو ایکس برای دیدن فضای داخلی کشتی و خدمه که در حال انجام وظایف فردی خود هستند، را دارند. بازیکنان همچنین می توانند کشتی را به صورت دستی از طریق نمای کابین خلبان هدایت کنند. برای بازی های واقعیت مجازی نمای کابین به صورت نشسته مناسب است.
- بازی نقش آفرینی
اولین اصلی که کل اقتصاد Star Atlas را هدایت می کند، گیم پلی ماینینگ است. ثروتی که از استخراج به دست میآید، بسیاری از جریانهای درآمد شاخهای دیگر را برای بازیکنان ایجاد میکند تا بتوانند در آن مشارکت کنند و حرفه خود را ایجاد کنند. طیف وسیعی از تجارت سنگ معدن خام و تصفیه شده، حمل و نقل محموله، تا ساخت قطعات خرده فروشی، برای انتخاب های شغلی وجود دارد که یک بازیکن می تواند در تخصص های آن حرفه پیشرفت کند.
- شبیه سازی پرواز فضایی
زیبایی ماجراجویی فانتزی علم فضایی این است که سفینه فضایی خود را در ناشناخته های وسیع به صورت دستی، خلبانی یا کاپیتانی کنید. برای اکتشاف، مبارزه و دیگر مکانیزمهای بازی خاص، نمای کابین به خرید کشتی انتخابی بازیکن احساس مالکیت و زمینبندی میدهد. این نمای اول شخص غوطه ور و نشسته، به بازیکنان این امکان را می دهد که از تجهیزاتی مانند چوب پرواز، دریچه گاز، پانل های کنترل دکمه های چند منظوره، سخت افزار ردیابی سر و مهمتر از همه، نمایشگرهای روی سر واقعیت مجازی استفاده کنند.
برای تکمیل چشم انداز کامل دنیای Star Atlas ، جمع آوری سرمایه به شکل فروش دارایی در چندین مرحله بر اساس نقاط عطف توسعه، انجام می شود.
◊ مراحل فروش دارایی
◊ مراحل فروش دارایی (ادامه)
◊ مراحل فروش دارایی (ادامه)
◊ موارد استفاده از دارایی
مشتریان علاقه مند به دارایی های قبل از راه اندازی ، چندین راه برای اعمال ارزش خرید دارند.
- مشاغل حرفه ای در بازی
دارایی های پیش خرید شده تسهیلاتی را برای استخراج معادن، نجات، دزدی دریایی، حمل و نقل، شکار جایزه، امپریالیسم، صنایع دستی، خرده فروشی، هزینه های ذخیره سازی کشتی، هزینه های پالایش، تعمیر، سوخت گیری، دفاع، حمله و هزینه های سفر در نقطه پرش فراهم می کند.
- کارگزاری دارایی
سفته بازی: خرید دارایی های اولیه برای فروش در آینده، برخلاف استفاده واقعی در بازی است.
- گره بندی
سهام بیکار در مناطق امن برای رشد غیرفعال پرتفوی است.
- مشتریان بازی جایگزین
بلاک چین منبع باز به سایر مشتریان متصل، اجازه می دهد تا از مکانیزم دارایی های Star Atlas در یک ابزار جایگزین مبادلهای استفاده کنند که ما فعالانه آن را بررسی نمی کنیم.
◊ مناطق امنیتی جناحی
بازیکنان جدید یک جناح را انتخاب می کنند و در یک منطقه امن در همان جناح را شروع می کنند. این به بازیکن اجازه می دهد تا تمام عملکردهای اساسی بازی را به جز حلقه های گیم پلی مخرب مانند نجات و مبارزه را کشف کند. هنگامی که بازیکن به اندازهی کافی اعتماد به نفس کافی برای بیرون رفتن را داشته باشد، یک منطقه ایمنی با طبقه متوسط به وجود میآید که توسط گروه های مزدور ایمن می شود. مبارزه در حال حاضر مجاز است، اما دارایی های شما در صورت نابودی دوباره تنظیم می شود. آخرین منطقه دوردست ستاره اطلس یک مرز وحشی است که در آن نبرد کامل و نابودی دارایی ها یک رویداد دائمی است. با این حال، تنها بخشی از دارایی ها در جنگ برای همیشه از بین می روند. به عنوان مثال، نتایج یک کشتی تخریب شده در نبرد این است که دارایی کشتی به اجزاء، ضایعات، فرار اعضای خدمه غلاف، و مقدار مشخصی برای همیشه از دست میرود.
◊ کاوش در اعماق فضا
همه ستارگان قابل مشاهده، دارایی واقعی هستند و قابل بازدید هستند. اگرچه برخی از ستارگان دور، میتوانند بسیار دورتر باشند و برای رسیدن به آن نیاز به سوخت مناسب دارند و هیچ اسکای باکس واقعی وجود نخواهد داشت، بنابراین می توان کاوش را به صورت بصری انجام داد. این به همه بازیکنان امکان اکتشاف باز را می دهد تا به هر نقطه از جهان Star Atlas بروند. بازیکنان کشتی های خود را به صورت دستی هدایت می کنند تا با استفاده از ماژول های اسکن قابل ارتقا، تمام ثروت هایی را که کیهان مخفی می کند، کشف کنند. تجهیزات اسکن در لایه های بالاتر، عمیقتر و گستردهتر عمل میکنند و منجر به تولید مقدار بیشتری از داراییهایی میشوند که کشف خواهند شد. دادههای اسکن شده را میتوان بر اساس عملکرد به اشتراک گذاشت یا میتوان آن را در بازار قرار داد تا به فروش برسد.
◊ مبارزه
کشتی ها مجهز به برجک های تسلیحاتی و جایگاه های موشکی هستند. برجک ها می توانند از نوع انرژی، بالستیک یا مخرب برای هدف قرار دادن اجزای مختلف کشتی ها و تاسیسات دشمن باشند. برجک ها توسط منبع تغذیه، تغذیه می شوند و توسط سپرها و بدنه محافظت می شوند. در صورت مواجهه با کشتی یک دشمن دیگر، اگر به درستی اسکن شود، بازیکن میتواند زیرسیستمها را هدف قرار دهد تا در نبرد به برتری برسد. کشتی ها همچنین می توانند تأسیسات زمینی و فضایی را هدف قرار دهند تا ادعاهای رقبا را آزاد کنند. با این حال، این تاسیسات همچنین می توانند تسلیحات خود را برای حمله نصب کنند. همه بازیکنان می توانند موضع خود را به عنوان تهاجمی یا منفعل علامت گذاری کنند تا درگیری های رزمی مورد نظر خود را نشان دهند. موضع انفعالی باعث میشود که در صورت حمله، بدون اعلامیه رسمی، یک سپر و مانور پذیری ایجاد شود.
◊ ساخت و ساز مدولار ایستگاه
تاسیسات معدنی دارای تاسیسات مجاور هستند که ادعای ماینینگ خود را تامین و محافظت می کنند. ایستگاههای فضایی تأسیسات مشابهی دارند اما با پیشرفتهای عمده ، در قالب هرعرشهای وجود دارند. هر عرشه عملکرد ایستگاه فضایی را افزایش می دهد و ویژگی های مرتبطی را که بازیکنان در آن ایستگاه محلی درگیر می شوند، باز می کند. عرشه ها شامل تجارت (برای ذخیره سازی و تجارت)، کارخانه کشتی سازی (برای ساخت کشتی، تعمیرات، سوخت گیری، پیکربندی و پهلوگیری)، پالایشگاه (برای تصفیه سنگ خام به سطوح بالاتر)، آشیانه (برای ذخیره سازی طولانی مدت کشتی ها)، خرده فروشی (برای صنایع دستی) و فروش قطعات و مواد پیشرفته)، دانشگاه (برای آموزش و جذب خدمه)، بار (برای ذخیره مواد و اجزاء) و دفاعی (برای ساخت برجک برای دفاع از ایستگاه فضایی و ساکنان آن) است. ایستگاههای فضایی با عرشههای تجاری برای فروش سنگ معدن و اقلام سطح پایین باید به بازار جهانی متصل شوند. عرشه های بار و پالایشگاه برای دسترسی به سنگ معدنی سطح بالاتر، مواد پیشرفته و اجزایی که نیاز به حمل و نقل فیزیکی بین کهکشانی دارند، مورد نیاز است. اگر ستارگان در حد ساختن کره دایسون باشند، مالک می تواند یک نقطه پرش بسازد. نقاط پرش به سیستمهای مستقل اجازه میدهد تا سفر فوری داشته باشند. نقاط پرش کاهش زمان قابل توجهی را برای سفرهای بین کهکشانی ایجاد می کند که منجر به افزایش عمده مسیرهای تجاری اقتصادی می شود.
◊ خدمه و اجزای کشتی
همه کشتی ها شامل اجزا و اعضای خدمه هستند که ویژگی ها و آمار هر کشتی را افزایش می دهند. کشتی ها دارای استعدادهای بومی برای ویژگی های مختلف گیم پلی هستند. این بدان معناست که کشتیها را میتوان با اجزای لایهبندی خاصی که عملکرد کشتی را در آن نقشهای حرفهای افزایش میدهد، نصب کرد. اعضای خدمه منفرد نیز با استعدادهای خود که از طریق عرشههای دانشگاه پیشرفت میکنند، عملکردهای خاصی را افزایش میدهند. خدمهای که با هم در دانشگاه یا قبلاً در کشتیها آموزش دیدهاند، وقتی در همان خدمه کشتی قرار میگیرند، یکدیگر را دوست خواهند داشت. خدمه به طور مداوم وظایف تور مشترک را ایجاد می کنند و در طول زمان محبوبیت پیدا می کنند. تطبیق نادرست خدمه می تواند باعث اختلال در عملکرد کشتی شود.
◊ حرفه ها
نقش های حرفه ای در نقش های کشتی انتخابی آنها آشکار می شود. بازیکنان میتوانند با داشتن کشتیها، خدمه و اجزای مناسب برای نقشهای دلخواه خود در بازی ، درآمد کسب کنند. نمونه هایی از نقش ها: حمل و نقل، نجات، تعمیر، ساخت و ساز، سوخت گیری، معدنچی، نجات، کارآفرین، مدیر عامل، دلال، شکارچی جایزه، دزد دریایی، قاچاقچی، دونده ، فرمانده، ژنرال، مزدور و دانشمند. اعضای خدمه در یک کشتی همچنین دارای نقش های فردی هستند مانند: خلبان، مهندس، تعمیر، اسکنر، علم، توپچی، مزدور، نجات، مدیر نیرو، سرایدار، سرکارگر بار، سرکارگر آشیانه، اپراتور نجات، افسر علمی، فرمانده نظامی، ژنرال خصوصی، سرجنت، تازه کار، سرکارگر محموله قاچاق و کاپیتان
◊ شرکت های مستقل غیرمتمرکز
سیستم صنفی Star Atlas.: جهان Star Atlas گسترده است. این یک سفر تنها و چالش برانگیز است که به تنهایی با خطرات بیشماری مقابله می کند. بازیکنان تشویق می شوند تا گروه ها را ایجاد کنند، منابع را ترکیب کنند، و به طور جمعی رقابت کنند تا از دیگر بازیکنان پیشی بگیرند.
از طریق اجرای شرکتهای خودمختار غیرمتمرکز (D C) ، کل شهرهای فضایی میتوانند ساخته شوند و اقتصاد خرد توسط افراد مسئول مدیریت شود. همکاری استراتژیک دقیق بازیکنان را قادر می سازد بر مناطق و منابع موجود در آن تسلط پیدا کنند. توکن POLIS نقشی محوری در این شهرها ایفا میکند و به صاحبان نفوذ سیاسی اجازه میدهد تا مالیات، هزینهها، جریمهها و قوانین را بر کسانی که خارج از DAC مایل به دسترسی به این شهرهای کاملاً مستقل هستند، وضع کنند.
◊ اقتصاد
برخلاف اکثر بازیهای موجود امروزی، Star Atlas فرصتی منحصر به فرد برای بازیکنان فراهم میکند تا درآمدهای مجازی درون بازی را به درآمد واقعی استخراج کنند. در جایی که بسیاری از توسعهدهندگان بازی ترجیح میدهند مالکیت و توزیع دارایی را از طریق محدودیتهای فروش مجدد در انحصار خود درآورند، Star Atlas به طور کامل از پتانسیل مالکیت غیرمتمرکز مستقل داراییهایی که از طریق پیادهسازی بلاک چین در مالکیت دارایی و بازارهای NFT مجاز است، استقبال میکند.
تیم توسعه Star Atlas بازیکنان را به کسب درآمد از زمان صرف شده در این دنیای مجازی و تاکید بر توانایی این کسب درآمد، برای فراتر از متاورس به دنیای واقعی، تشویق میکند. داراییهای دیجیتالی که همیشه متعلق به دارنده آن هستند، و داراییهای رمزنگاری به دست آمده را میتوان بدون اصطکاک به ارزهای فیات تبدیل کرد. ما معتقدیم که این مدلی برای آینده بازی است.
یک محرک کلیدی ارزش در جهان اطلس، سیستم پاداش پولی است که از طریق اقتصاد قوی و متعادل ارائه میشود، که توسط مکانیکهای درون بازی و بلاک چین پشتیبانی میشود. هدف تکمیلی تیم توسعه، هدایت نوآوری و پیشرفت انسان در دنیای واقعی است تا با استفاده از این دنیای مجازی به عنوان یک جعبه آزمایشی برای تحقیقات اقتصادی و حاکمیتی فعالیت کنند. Star Atlas توسط یک سیستم توکن دوگانه (ATLAS | POLIS) با پشتیبانی از دارایی Solana به صورت چند ارزی هدایت می شود.
ATLAS: ارز درون بازی
ATLAS به عنوان ارز بومی بازی در Star Atlas عمل خواهد کرد و روان کننده متاورس است. بازیکنان در ابتدا از ATLAS برای به دست آوردن دارایی های دیجیتالی مانند کشتی، خدمه، قطعات، زمین و تجهیزات استفاده می کنند. با این حال، مانند هر اقتصاد واقعی، یک سیستم مالی برای تسهیل تجارت ضروری است. چه از طریق تاجران NPC باشد، چه از طریق تراکنشهای همتا به همتای مستقیم، ATLAS واحد حساب برای اجرای الزامات عملیاتی است.
راه اندازی یک کسب و کار چالش برانگیز است. مدیریت منابع نیاز به تصمیم گیری استراتژیک حیاتی دارد. بازیکنانی که به دنبال جوایز پولی موجود در بازی هستند، باید هزینه های عملیاتی خود را با درآمد حاصل از آن به دقت متعادل کنند. هزینه های عملیاتی، مانند پرسنل تجهیزات معدن، سوخت کشتی ها، و تعمیرات برای خسارات، همگی باید در ATLAS پرداخت شوند. همچنین این ارز به عنوان ارز غالب در بازار NFT نیز عمل خواهد کرد.
◊ صدور اطلس
کسری از ارز بازی از طریق مراحل مختلف ارائه دارایی کهکشانی (GAO) در دسترس خواهد بود که منجر به عرضهی کامل عنوان میشود. پس از تکمیل GAO، ATLAS فقط از طریق فعالیت های درون بازی یا فروش توسط سایر بازیکنان به دست می آید. برخلاف بسیاری از پروژهها در اقتصاد کریپتو، تیم توسعه هیچ سهمی در عرضه توکن توزیع نشده ، ندارد.
◊ POLIS: نشانه حکمرانی
POLIS یک توکن حکومتی چند منظوره است که هم در بازی و هم در هدایت سیاست اقتصادی دنیای واقعی کاربرد دارد.
- انتشار وظایف ایالتی: قوانین، احکام، و حساب های مالی عمده منتشر شده و محاکمات جنایی و مدنی به صورت علنی برگزار میشود.
- خودگردانی، خودمختاری و استقلال (شهر-دولت)
- مستعمرات در حال تأسیس و دیوارها برای محافظت در برابر مهاجمان استفاده می شود.
- سکه هایی که توسط شهر ضرب می شوند و نمادهای آن را در خود دارند
- شهروندان ساکن شهرPOLIS
- در بازی
در فراجهان Star Atlas ، نفوذ سیاسی یکی دیگر از ملاحظات استراتژیک در مدیریت قلمرو و ناوبری فضا است. کنترل این نفوذ سیاسی تعدادی مزیت را برای وضعیت بازیکن ایجاد می کند که با توکن POLIS نشان داده می شود.
دارندگان توکن POLIS بدون در نظر گرفتن مالکیت مالک (NFT)، حقوق زمین و تجهیزات، در موقعیت منحصر به فردی از مالکیت قضایی بر کل مناطق خواهند بود. این بازیکنان میتوانند برخی از فعالیتهایی را که میتوانند تحت نظارت خود انجام دهند، محدود کنند، بر بازیکنان دیگر مالیات وضع کنند، عوارض دریافت کنند، و همچنین مجموعهای از قوانین را ایجاد کنند که سایر بازیکنان باید آنها را رعایت کنند. با این حال، POLIS نشان دهنده حق رای است، نه مالکیت دیکتاتوری. در این راستا، احتمالاً نیاز به همکاری چند بازیکن در این قوانین، جریمهها، هزینهها، عوارض و غیره دارد تا مبادا توسط گروهی قدرتمندتر از بازیکنان جایگزین شوند. شرکتهای مستقل غیرمتمرکز بهتر است از این ابزار استفاده کنند.
◊ POLIS: نشانه حکمرانی
- دنیای واقعی
از نظر بیرونی، کنترل POLIS جامعه بازی را قادر میسازد تا بر تصمیمگیری تیم توسعه Star Atlas تأثیر بگذارد. این یک دوره تمرکز تصمیم گیری، 2-3 ساله، احتمالا توسعهی بازی و تعادل را دنبال خواهد کرد. در پایان دوره متمرکز، دارندگان میتوانند بر اقتصاد بازی (به عنوان مثال نرخ تورم)، برنامههای انتشار داراییها، جهتگیری بازی تأثیر بگذارند، و درجاتی از مالکیت را در تصمیمگیری توسعه ارائه خواهند کرد.
◊ توزیع POLIS
توزیع POLIS در دو مرحله اعمال خواهد شد. مرحله اول شامل فروش 20 درصدی توکن حاکمیتی در طول عرضه دارایی کهکشانی است. پس از GAO، توانایی انحصاری تولید POLIS به سهامداری ارز ATLAS متکی است.
استیک کردن ATLAS در مرورگر ارائه میشود ، زمانی که توسعه بازی در مرحله پیشتولید است، متعاقباً پس از انتشار نسخه 1 مینیگیم، ادامه بازی قابل دسترسی خواهد بود. بازیکنان باید توجه داشته باشند، یک معاوضه برای کسب پول POLIS وجود دارد. ATLAS که برای جوایز POLIS رزرو شده است برای هیچ نیاز دیگری در بازی، قابل دسترسی نیست. به عبارت دیگر، یک بازیکن میتواند در بازی شرط بندی کند یا از آن موجودی ارز استفاده کند.
◊ تخریب دارایی و مکانیک تورم
یکی از جنبه های نوآورانه Star Atlas ، مناطق تعامل چند لایه است. این مکانیک بازیکنان را قادر میسازد تا در فعالیتهای مخاطرهآمیز به دلیل پاداشهای بیشتر شرکت کنند. بازیکنانی که به اندازه کافی شجاع هستند اگر عمیق ترین مناطق فضا را کاوش کنند، ممکن است امنیت ارائه شده توسط مناطق پرجمعیت NPC را از دست بدهند.
از طریق واگذاری یکپارچه دارایی قرارداد هوشمند، بازیکنانی که وارد این مناطق می شوند، کشتی ها و خدمه خود را در خط قرار می دهند. از دست دادن یک کشتی منجر به تخریب دائمی (سوختگی) NFT مذکور می شود. برنده در این درگیری ها غنایم نبرد را در قالب NFT های نجات یافته دریافت می کند. با این حال، تنها در یک سهم تصادفی کسری از آنچه نابود شده است را به دست میآورند.
علاوه بر این، برخی از مواد کشاورزی غیر دائمی هستند و در صورت مصرف برای استفاده از بین خواهند رفت این مواد شامل، مواد مورد استفاده در ساخت و ساز (کاهش بازگشت در هنگام ساختن یک آیتم برای بازپس گیری مواد)، سوخت، تقویت های موقت و غیره میشود.
در نهایت، تیم توسعه Star Atlas نیز متعهد به یک برنامه خرید مجدد و رایت نمادین هم بر اساس درآمدهای سنتی و هم بر اساس درآمد بازی، است.
نتیجه این روش مکانیکی، کاهش تورم طبیعی دارایی های موجود در طول زمان است. به خصوص که به دنبال جوایز بازیکنان بیشتری ، در خطرناک ترین مناطق امنیتی هستند.
◊ برنامه انتشار NFT
دارایی های جدید NFT به صورت دوره ای توسط توسعه دهندهی بازی با در نظر گرفتن دقیق تأثیر تورمی انتشار ، منتشر می شود. تجزیه و تحلیل تقاضاهای فعلی برای داراییها، توسط بازیگران جدید، رشد پذیرش کاربر، در دسترس بودن دارایی در بازارهای NFT، و کاهش تورم طبیعی داراییهای ناشی از مشارکت در مناطق پرخطر، قبل از انتشار بخش جدیدی از داراییها انجام خواهد شد. تمام تلاش ها برای کاهش اثرات منفی بر بازیکنان و دارندگان دارایی ناشی از این فروش های آتی انجام خواهد شد.
داراییهای منتشر شده در نسخههای قبلی از طریق پاداشهای قدرت یا مزایای منحصربهفرد عمل میکنند.
◊ بازار NFT
بازار جهانی Star Atlas همه بازیکنان را برای خرید و فروش انواع دارایی ها و پست کردن لیست مشاغل برای کارهای پولی و درون بازی به هم متصل می کند. اکثر دارایی های معامله شده در بازار با انجام وظایف درون بازی به دست خواهند آمد. با این حال، مکانی برای فهرست دارایی های خریداری شده که از پیش فروخته شده اند، مفهوم جداگانه ای است. سایر بازیکنان نیز پیشنهاداتی ارائه می دهند یا بلافاصله با محدودیت قیمت موافقت می کنند. با توجه به زیان دائمی در طول فعالیت های عادی اقتصادی، کلیهی دارایی ها ، کاهش دهندهی تورم تلقی می شوند. این مکانیزم تورمزدایی و سوزاندن داراییها تضمین میکند که داراییها بر خلاف بازیهای آنلاین سنتی، منحصربهفرد و دارای عرضه محدود هستند.
◊ سیستم مالی Defi
با ادغام مستقیم با Serum DEX، بازیکنان می توانند در فعالیت های مالی غیرمتمرکز که در سال 2020 رایج شده اند، از طریق یک رابط منحصر به فرد درون بازی، شرکت کنند.
بازیکنان در سراسر مراکز مالی بازی با ابزارهای defi (یعنی قراردادهای هوشمند) درگیر خواهند شد. شهرهای DAO مکان محتملی برای ظهور این مراکز مالی هستند و به سازندگان اجازه میدهند تا هزینههای تجارت تسهیلات خود را تعیین کنند. نمونه هایی از فعالیت ها به شرح زیر است:
- امانت دادن
وام دادن انواع دارایی های سولانا/ راهی برای کسب بازده
- AMM
بازارسازی خودکار در جفت دارایی های مختلف، برای کسب کارمزد معامله
- بازده کشاورزی
شناسایی داراییهایی برای استقراض با بازدهی پایینتر، و اعطای وام/معامله با بازدهی بالاتر، کسب درآمد
اسپرد روی دارایی ها
◊ UAMM مربوط به ستاره اطلس
درآمد خالص حاصل از فروش دارایی های NFT به عنوان یک LP جهانی به یک مجموعهی ATLAS:USDC AMM کمک خواهد کرد. این وجوه برای هر بازیکنی که تمایل به فروش ارز تولید شده در بازی برای دارایی های دیجیتال جایگزین دارد، قابل دسترسی خواهد بود. در این استخر، شرکت اطلس آخرین خریداری است که مایل است تمام واحدهای ATLAS باقیمانده را با قیمتی برابر با USDT سپرده شده در استخر ، تقسیم بر تعداد کل واحدهای ATLAS در گردش ، خریداری کند.
◊ توکن سوزی Star Atlas
تیم توسعه Star Atlas علاوه بر مشارکت در UAMM، در مکانیزم اکتساب توکن و رایت نیز شرکت خواهد کرد. این خریدها در همان DEX های بازار آزاد که همه بازیکنان به آنها دسترسی دارند، انجام می شود. مشابه مشارکت های UAMM، خرید مجدد ATLAS از درآمد ناخالص شرکت حاصل می است که باعث کاهش تورم در عرضهی در گردش نیز می شود.
منحنی بازخرید پیشنهادی شرکت اطلس
منحنی خرید مجدد از دو بخش تجاری تشکیل شده است: درآمدهای استاندارد و درآمدهای درون بازی. درآمدهای استاندارد متشکل از آن درآمدی است که برای کسب اولیه دارایی ها به توسعه دهنده پرداخت می شود. درآمدهای بازی شامل آن هزینه هایی است که بازیکنان درگیر در گیم پلی در اطلس پرداخت میکنند.
◊ محتوای ایجاد شده توسط بازیکن
بخشی از چشم انداز بلندمدت Star Atlas این است که تولید محتوای ایجاد شده توسط بازیکن را قادر میسازد تا به بازی اضافه شود. این محتوا را می توان به اشکال مختلف ارائه کرد. یکی از این دیدگاهها شامل داراییها یا پوستههای ایجاد شده خارجی است که برای فروش در بازار در دسترس قرار میگیرند. شاید نسخهی منحصربهفردتری از ایجاد محتوا شامل توانایی فروش الگوریتمهای کارایی در بازار است که به خریداران مزیتهایی از نظر بازده استخراج، بازده معاملات و حتی اتوماسیون تجهیزات میدهد. با گذشت زمان، امکان دسترسی به کل جهان های کمکی ایجاد شده توسط تیم های خارجی و پروتکل های بلاک چین جایگزین وجود خواهد داشت.
بازار بازی
- در سال 2020، بازیکنان بازی های ویدیویی تا 4.5 میلیارد دلار برای بازی های VR یا بازی های همهجانبه هزینه خواهند کرد.
صنعت بازی جهانی بین سالهای 2020-2025 با CAGR 12 درصد رشد خواهد کرد.
- در سال 2020، 2.7 میلیارد گیمر در سراسر جهان وجود دارد.
- 56 درصد از گیمرها حداقل یک بار در هفته بازی های چند نفره انجام می دهند.
◊ بازار NFT: یک طبقه دارایی در تقاضا
بازار DeFi
آمارها نشان میدهد که اقتصاد مالی غیرمتمرکز (DeFi) امسال به شدت رشد کرده است، زیرا ارزش کل قفل شده (TVL) در Defi اخیراً از 4 میلیارد دلار فراتر رفته است. بین پلتفرمهای dex، مشتقات، استیبل کوینها، وامدهی و ایجاد داراییهای غیرقابل تعویض، در سه ماهه دوم سال 2020، شبکه اتریوم را به ارتفاعات جدیدی سوق داده است.
بازار قمار آنلاین
بیت کوین همچنین به دلیل مزایای ارائه شده توسط ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای معمولی به طور فزاینده ای به عنوان ارز محبوب در مشاغل قمار آنلاین استفاده می شود.
انتظار می رود بازار جهانی قمار آنلاین از 58.9 میلیارد دلار در سال 2019 و به 66.7 میلیارد دلار در سال 2020 با نرخ رشد 13.2 درصد افزایش یابد. این رشد عمدتاً به COVID 19 نسبت داده می شود، به همین دلیل جمعیت در طول قرنطینه در خانه محدود می شوند و وقت آزاد برای شرکت در چندین فعالیت اوقات فراغت رایگان و پولی از جمله قمار آنلاین دارند. سپس انتظار می رود که بازار در سال 2023 به 92.9 میلیارد دلار در CAGR 11.64 درصد برسد.
تحلیل رقابتی ژانر
- سولانا
همانطور که فناوری بلاک چین به سمت قابلیتهای بیشتر تکامل مییابد، امکانات توسعه نوآورانه نیز پدیدار میشوند. با انتشار Star Atlas، تمام دارایی های درون بازی به عنوان توکن های دیجیتال غیرقابل تعویض مستقیم به بازیکن تحویل داده می شود. بازیکنان کنترل کامل دارایی های خریداری شده خود را خواهند داشت. در حال حاضر، سولانا قادر به پردازش 50.000 تراکنش در ثانیه، در زمان بلوک متوسط 400 میلی ثانیه است که یک پروتکل پیشرو در صنعت است. برای تکمیل این سرعت، سولانا علاوه بر این، یک مجموعه ابزار توسعه گسترده و قوی ارائه میکند که تیم توسعه Star Atlas از آن برای ساخت متاورس استفاده میکند. چنین عملکردی در لایه بلاک چین آینده ای را امکان پذیر می کند که در آن تمام منطق بازی را می توان بر روی مجموعه ای از برنامه های کاربردی هوشمند روی زنجیره محاسبه کرد. چشم انداز ما در استار اطلس ارائه یک دنیای کاملاً مبتنی بر بلاک چین است که صنعت بازی را برای همیشه تغییر خواهد داد.
- سرم
فعال بودن در اقتصاد بازی و حجم بالای معاملات به این معنی است که کاربران برای مدیریت تمام و فروش دارایی خود به یک صرافی با ویژگی های عالی نیاز دارند. تبادل غیرمتمرکز سرم (DEX) نیازهای حمایت از اقتصاد Star Atlas را برآورده می کند. با تسویه تقریباً فوری و هزینههای عملیاتی تقریباً صفر، گزینهی مناسبتری برای افزایش مقیاس اقتصادی وجود ندارد.
- گرد و غبار ستاره ای(Stardust)
Stardust در یک لایهی بسیار مهم عمل می کند. آنها راههای بهینهسازی شدهای را برای مقابله با داراییهای توکن غیرقابل تعویض به صورت ایمن و کاربرپسند معرفی میکنند. با استفاده از API آنها، ما به طور یکپارچه NFT های مبتنی بر Solana را برای استفاده در بازی اولیه مشتری یکپارچه خواهیم کرد. Stardust یک آیتم بسیار برجسته در نقشه راه خود برای پشتیبانی از معاملات Serum DEX دارد که کاملاً با اهداف ما همسو است.
- موتور غیرواقعی 5
نسل بعدی فناوریهای گرافیکی real-time عبارتند از: Nanite برای مدلهای با کیفیت سینما، Lumen برای روشنایی جهانی real-time ، موتور فیزیک Chaos و سیستم ذرات نیاگارا.
- Nanite
با انتشار فناوری Nanite از طریق Unreal Engine 5 در سال 2021، خطوط نگارش دارایی سنتی ، بهینه شده و کیفیت بصری به طور چشمگیری بهبود می یابد. Nanite تعداد polygon های بی حد و حصر را برای اشیاء انتخاب شده امکان پذیر می کند. بدون محدودیت بودجه polygon ، رقبای وفادار Star Atlas ، تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر را از قبل ارائه کردند.
- Lumen
Lumen محیط های بسیار باورپذیرتر و پویاتری را فراهم می کند زیرا نورپردازی نیازی به بهبودهای جعلی با نورپردازی دستی ندارد.
- Chaos
Chaos به بازی یک الگوی فیزیکی بهینه شده برای mesh های قابل تخریب و دکل های قابل باور، ارائه میدهد.
- Niagara
Niagara سیستمهای ذرات سنتی را با طرحهای کاملاً در معرض نمایش برای هنرمندان بهبود میبخشد و به راحتی زبان سایهزنی سطح بالا HLSL)) را پیادهسازی میکند.
- چشم انداز بلند مدت
- مناطق اضافی جهان با بلاک چین های اضافی
در حالی که ما به طور کامل از پتانسیل Solana و Serum برای ارائه یک تجربه بازی لذت بخش و یکپارچه استقبال می کنیم، چشم انداز ما برای آینده شامل توانایی گسترش متاورژن هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر پروتکل متقابل است. برای این منظور، نسخههای بعدی به بازیکنان این امکان را میدهد که مناطق تازه در حال ظهور فضا را کاوش کنند و داراییها را در زنجیرههای مختلف ذخیره کنند، در حالی که در یک تجربه بازی یکپارچه به هم متصل هستند.
- محتوای ایجاد شده توسط بازیکن
با استفاده از ادغام Modkit یا Steam Workshop با Unreal Engine، بازیکنان می توانند محتوای خود را طوری طراحی کنند و بنویسند که با قالب محتوای Star Atlas سازگار باشد. تخصیص این محتوا به مقادیر NFT که صاحب نویسنده است، محتوای آنها را به داده های نمایش داده شده فیزیکی در مورد دارایی ها، در بلاک چین منتقل می کند. شاید نسخه منحصربهفردتری از ایجاد محتوا شامل توانایی فروش الگوریتمهای کارایی در بازار موجود باشد که به خریداران مزیتهایی از نظر بازده استخراج، بازده معاملات و حتی اتوماسیون تجهیزات ارائه میدهد. با گذشت زمان، امکان دسترسی به کل جهان های کمکی ایجاد شده توسط تیم های خارجی و پروتکل های بلاک چین جایگزین وجود خواهد داشت.
- کشف واقعی جهان
یک مورد استفاده آیندهنگرانه از قدرت استخراج بلاکچین Star Atlas، ارائه قدرت پردازش رایانهای گیمر برای ابتکارات مشابه SkyHub است مانند org در جستجوی یوفوها. این ابتکار را می توان به جهان دور تبدیل کرد، جایی که اکتشاف در بازی می تواند به اکتشاف در دنیای واقعی با قدرت پردازش داده ها منجر به اکتشافات واقعی شود.
star Atlas محصولی ایدهآل برای بیرون آمدن از تلاقی بلاک چین، گرافیک real time ، بازی ویدیویی چند نفره و فناوریهای مالی غیرمتمرکز است. استقرار دنیای Star Atlas در ژانر چند نفره Grand Strategy، یک گیم پلی جذاب و طولانی مدت را ایجاد می کند، زیرا جناح ها در یک فضای جهانی و تحت یک حالت شار دائمی با آن مبارزه می کنند. بازیکنان داراییهایی با ارزش دنیای واقعی را به اشتراک میگذارند تا امپراتوریهای شرکتی خود را در بازی رشد دهند، همچنین آنها میخواهند جهانهای بیگانهی منحصربهفرد و دور دست را کشف کنند، در نبردهایی با ریسک بالا بجنگند، و ویژگیها و آیندهی بازی را با نفوذ سیاسی به دست آمده شکل دهند. فناوری گرافیکی با کیفیت سینمای Star Atlas با استفاده از Unreal Engine 5 در حالتی آغاز میشود که هیچ رقیب دیگری در این فضا هنوز تجملاتی برای پذیرش آن نداشته است. گردآوری همه این فناوریهای توانمندکننده فرصتی منحصر به فرد برای آینده مالی، بازیهای ویدیویی، سرگرمی، حرفههای دنیای واقعی و بلاک چین است که در آن افراد میتوانند درآمد کسب کنند و از انجام آن لذت زیادی ببرند. همه در مرز آشنای فضای بیرونی، جایی که اکتشاف هم به طرز وحشتناکی سرد و هم همزمان پر از خوش بینی بی امان است.