دلایل پیش بینی درست ایلان ماسک

دلایل پیش بینی درست ایلان ماسک

دلایل پیش بینی درست ایلان ماسک

سه دلیل برای این که پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده بازار درست است

 

ایلان ماسک پیش‌بینی کرده که در آینده‌ا‌ی نه چندان دور دیگر انسان‌ها تن به انجام کارهای فیزیکی نخواهند داد و ناگزیر باید ایفای نقش روبات‌های کارگر را در بازار کار پذیرفت؛ سه دلیل وجود دارد که این پیش‌بینی او را منطبق بر روندهای تازه شکل‌گرفته در بازار کار نشان می‌دهد.

۱علاقه به دورکاری در حال افزایش است

بررسی تازه جنی ژانگ از موسسه تحقیقات اقتصادی گلس‌دور(Glassdoor) نشان می‌دهد که در فاصله ژوئن ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۲۱ میزان جستجو برای مشاغل قابل انجام از راه دور در آمریکا ۴۶۰ درصد افزایش یافته است.

۲افزایش تمایل به تغییر شغل

نتایج نظرسنجی اخیر وب‌سایت فلکسی‌جاب(FlexJobs) حاکیست که ۶۸ درصد کارگرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند به تغییر شغل با هدف افزایش اوقات فراغت خود فکر می‌کنند و ترجیح می‌دهند که زندگی کاری بهتری داشته باشند تا این که دستمزد بیشتری دریافت کنند.

۳افزایش ترک کارهای فیزیکی

از اروپا گرفته تا آمریکا صنعت رستوران‌داری و هتل‌داری پس از پایان دوران قرنطینه عمومی ناشی از شیوع ویروس کرونا با کمبود نیروی کار مواجه شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخشی از کارگران شاغل در این صنایع طی دوران تعطیلی‌ رستوران‌ها و هتل‌ها فرصت را غنیمت شمرده و با گذراندن دوره‌های آموزشی آنلاین توانسته‌اند رویای تغییر شغل خود را محقق کنند و به ادامه کار فیزیکی پایان دهند. رخدادی که موجب افزایش دستمزد‌ها در در این صنایع شده ولی هنوز جذابیت لازم برای بیکاران ایجاد نشده است.

1400/6/8

اشتراک گذاری

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
Twitter
Print
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها