تفاوت پولکادات با کوساما

تفاوت پولکادات با کوساما

تفاوت پولکادات با کوساما

پولکادات با کوساما چه فرقی دارد؟

پولکادات به مجموعه پاراچین‌هایی که به یک پلتفرم متصل هستند و از آن به‌عنوان «زنجیره تکیه‌گاه» یاد می‌شود، اطلاق می‌شود. این پلتفرم در واقع زیربنای شبکه است که بخش‌هایی مثل پروتکل اجماع، قطعیت و منطق رأی‌گیری را تعیین و مدیریت می‌کند.

در سوی دیگر کوساما (Kusama) را داریم که نسخهٔ اولیه و خام پولکادات است. کوساما را می‌توان نسخه آزمایشی پولکادات برای بررسی بخش‌هایی نظیر حاکمیت، سهام‌گذاری و شاردینگ در شرایط اقتصادی واقعی دانست.

از همین رو، حتی اگر کارورا سواپ مستقیماً روی بلاک چین پولکادات فعالیت نکند، باز هم می‌تواند عملکرد و قابلیت‌های خود را ثابت کند.

 

شاید وضعیت تکنیکال بازار پولکادات بتواند دورنمایی صعودی از قیمت این ارز دیجیتال برای ما ترسیم کند، اما سؤال اصلی اینجاست که آیا وضعیت بازارهای مشتقه هم این داده‌ها را تأیید می‌کند یا نه.

مثلا، اگر پریمیوم قراردادهای آتی نداشته باشیم، به این معنی است که سرمایه‌گذاران تمایل چندانی به ایجاد موقعیت‌های لانگ (خرید) و استفاده از اهرم در این معاملات ندارند. کاهش حجم معاملات در صرافی‌های آنی نشان می‌دهد که علاقه چندانی به وضعیت قیمتی فعلی پولکادات وجود ندارد. این شرایط با توجه به رشد گسترده قیمت پولکادات بیش از پیش نگران‌کننده است.

 

تحلیل قراردادهای آتی باز پولکادات به ما این امکان را می‌دهد که بفهمیم احساسات فعلی حاکم بر بازار چگونه است. قراردادهای آتی باز به جای آن که تعداد معامله‌گران روزانه را مد نظر قرار دهد، فقط حساب‌هایی را بررسی می‌کند که موقعیت باز در اختیار دارند.

1400/05/24

اشتراک گذاری

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
Twitter
Print
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها