بیت‌کوین یا سهام؟

بیت‌کوین یا سهام؟

بیت‌کوین یا سهام؟

بیت‌کوین جای سهام بورسی را می‌گیرد؟ / بیت‌کوین بخریم یا سهام؟

 

بازار رمزارزها در مدت کمی اعتماد زیادی جذب کرده و به یکی از پرطرفدارترین بازارها در میان مردم تبدیل شده است. حالا بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین می‌تواند درصد زیادی از سبد سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص دهد و این موضوع می‌تواند بر ارزش این ارز تاثیر بیشتری بگذارد.

یک تحلیلگر بازارهای مالی می‌گوید، کم ریسک‌ترین و مورد استفاده‌ترین استراتژی در انتخاب سبد سرمایه‌گذاری این است که ۶۰ درصد سبد سرمایه‌گذاری را سهام و ۴۰ درصد آن را به مابقی دارایی‌ها اختصاص دهیم چون این کار به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری کمک می‌کند اما به نظر می‌رسد بیت‌کوین آمده تا این قاعده را نفی کند.

مارک لیختنفلد، استراتژیست بازار رمزارزها  گفت: بیت‌کوین و بازار رمزارزها نمی‌توانند تهدیدی برای سهام ایجاد کنند. به نظرم باید درصد کمی از سرمایه در این بازا ر سرمایه‌گذاری شود.

این کارشناس عقیده دارد قرار گرفتن ETF بیت‌کوین در فهرست نمادهای بازار سهام آمریکا می‌تواند تحولی بزرگ در جلب اعتماد کمپانی‌ها و شرکت‌های حوزه رمزارز باشد. بسیاری از مردم به دلیل نداشتن سازوکار به سمت این بازار نمی‌روند.

این تحلیلگر عقیده دارد بسیاری از شرکت‌ها با اعلام خرید بیت‌کوین به منبع دیگری از سرمایه دست پیدا می‌کنند و در کوتاه‌مدت به دلیل هیجان بازار سودی تضمین شده از بازار می‌گیرند. نباید از درصد سهام خود در سبد سرمایه‌گذاری کاهش داد اما چون بیت‌کوین بازدهی بالایی دارد می‌توان این نوع سرمایه‌گذاری را کوتاه‌مدت و با شناسایی سود همراه کرد.

1400/6/1

اشتراک گذاری

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
Twitter
Print
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها