عوامل مهم در بازار بیت کوین

عوامل مهم در بازار بیت کوین

عوامل مهم در بازار بیت کوین

عوامل مهمی که در بازار بیت کوین باید به آن ها توجه کرد.

 

بیتکوین این هفته را با تلاش برای رسیدن به اوج تاریخی خود و همزمان با انتشار خبر احتمال عرضه صندوق‌های معاملاتی در ایالات متحده آغاز کرد. به نظر می‌رسد نوسان‌های قیمتی بیتکوین همچنان ادامه داشته باشد. در این راستا بایستی طی این هفته به 5 عامل مهم توجه کرد.

در شرایطی که بیتکوین در حال از دست دادن سطح 60 هزار دلار بود، معامله‌گران پیش از رسیدن قیمت به 59 هزار دلار ورود کرده و تنها طی چند ساعت قیمت به 62 هزار دلار نزدیک شد. این نوسانات قیمتی تاثیری بر کندل هفتگی این رمزارز نداشت و در نهایتا در قیمت 61,500 دلار بسته شد.

تحلیلگر Rekt Capital معتقد است قیمت بسته شدن کندل هفتگی بیانگر موقعیت خوب بیتکوین برای ادامه روند صعودی است.  حال باید دید آیا طبق اخبار منتشر شده اولین صندوق معاملاتی (ETF) بیتکوین در روز دوشنبه عرضه خواهد شد یا خیر.

تردید درباره عرضه ETFها

هفته گذشته بحث درباره تایید ETFهای بیتکوین توسط SEC بالا گرفت و همین امر باعث روند صعودی قیمت شد. این امر پس از آن اتفاق افتاد که SEC سال‌هاست تصمیم گیری درباره این موضوع را به تعویق می‌اندازد. با این وجود هیچ تضمینی وجود ندارد که این امر اتفاق بیافتد و احتمال ناامید کردن معامله گران وجود دارد.

موجودی بیتکوین هولدرهای بلندمدت

گرجه عده‌ای سه ماهه چهارم (Q4) را زمان مناسبی برای رشد قیمت بیتکوین می‌دانند اما تحلیلگر سرشناس Willy Woo   که تحقیقاتی را درباره چرخه بازار این رمزارز انجام داده، معتقد است که کمیابی موجودی بیتکوین عامل مهمی برای افزایش قیمت آن خواهد بود.

وی در این راستا به موجودی هولدرهای بلندمدت نیز اشاره کرده که یک نشانه روند صعودی قدرتمند است و سال 2022 را سال خوبی برای بیتکوین می‌داند.

آغاز چرخه بازار خرسی بیتکوین

گرچه اکثر معامله‌گران از تحرکات قیمتی بیتکوین هیجان زده هستند اما عده‌ای توجه خود را به روند معکوس و خرسی بازار متمرکز کرده‌اند.

از نظر تاریخی، هیچ نموداری همواره روند صعودی خطی ندارد و انتظار می رود پس از انجام هاوینگ و ثبت ATH شاهد دوره خرسی و کف قیمتی باشیم. بنابراین برخی از تحلیلگران هشدار کسب بود و حفظ سرمایه را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده‌اند.

cointelegraph

1400/7/26

اشتراک گذاری

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
Twitter
Print
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها