جنگ با ارزهای دیجیتال

جنگ با ارزهای دیجیتال

جنگ با ارزهای دیجیتال

رئیس‌جمهور ترکیه از جنگ با ارزهای دیجیتال خبر داد

 

به گزارش یوتودی، اواسط ماه آوریل بانک مرکزی ترکیه ممنوعیتی را برای پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتال اعمال کرد بدان معنی که شرکت‌های محلی مجاز به انجام تراکنش‌های مربوط به این دسته از دارایی‌ها نخواهند بود. ابهام در مقررات، بی‌ثباتی و استفاده در موارد خرابکارانه ازجمله دلایلی بود که بانک مرکزی به آنها استناد کرد.

اردوغان مدعی شد که کشورش به طور قطع با گسترش دارایی‌های دیجیتال مشکلی ندارد. با این حال، وی خاطرنشان کرد که ترکیه با پول خود با پول ملی ترکیه به‌عنوان بخشی از هویت ملی ادامه خواهد داد.

اظهارات اردوغان پس از آن مطرح می‌شود که بانک مرکزی ترکیه اوایل ماه سپتامبر بستر جدیدی برای تحقیق و آزمایش نسخه دیجیتالی لیر ایجاد کرد. در مرحله اول، پروژه تحت پروسه‌های آزمایشی محدودی قرار خواهد گرفت تا قابلیت دوام آوری آن بررسی شود. نتایج مراحل آزمایشی قرار است سال آینده اعلام شود.

جالب است بدانید بررسی ساخت و صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در برنامه‌های سالیانه اردوغان در سال 2019 گنجانده شده است.

اقتصاد ترکیه تحت تأثیر تورم غیرقابل‌کنترل و کاهش ارزش پول قرار دارد و به همین خاطر، همواره به‌عنوان یکی از برترین کشورها در زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال رتبه بندی می‌شود.

در اواخر ماه مارس، پس از سقوط ارزش لیر در یک روز و برکناری رئیس بانک مرکزی به دست اردوغان، میزان جستجوی بیت کوین بیش از 500 درصد افزایش یافت.

 

1400/6/29

اشتراک گذاری

Facebook
WhatsApp
Telegram
Email
Twitter
Print
واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها